Tekstovi skupljeni između korica knjige Svlačenja značenja književne su kritike, prethodno objavljivane u emisiji „Bibliovizor” 3. programa Hrvatskoga radija. Iz toga korpusa produciranih tekstova za spomenutu emisiju izostavljene su književne kritike o naslovima iz recentne svjetske beletristike i (popularne) publicistike te su na ovome zbirnome mjestu u nakladi Matice hrvatske Osijek uvršteni samo osvrti na hrvatsku književnu proizvodnju, a u manjem dijelu i na regionalnu, tj. na onu poslijejugoslavensku književnost koja je uvedena u domaći recepcijski prostor, na književnu scenu, u knjižare i u tržišnu arenu interesom i posredovanjem hrvatskih izdavača. Također su izostavljene i kritike s drugih mjesta objavljivanja (novine Vijenac i Zarez, portali Kritikaz, Metronom i Nemo, književne periodike i dnevni tisak) s obzirom na to da se iz te disperzne produkcije po raznim medijskim punktovima i agorama ciklus kritika o suvremenoj književnosti upravo u emisiji „Bibliovizor” 3. programa Hrvatskoga radija s vremenom oblikovao u najsustavniju liniju praćenja tekuće literarne proizvodnje, strogo profiliranu na mahom hrvatsku prozu poslijesocijalističkoga ili tzv. tranzicijskoga razdoblja.
U tako uspostavljenom odnosu kritika, ma koliko dobro bila napisana u ponekim pojedinačnim izvedbama, u posljednje je vrijeme izgubljenoga kritičkog odmaka i pseudokritična je, uslijed suženosti poslijejugoslavenskoga kulturnoga i recepcijskoga prostora na incestuoznu familijarnost, postajući tako književna kikiritika. Kao što je dio folklora da se uz film jedu kokice, svelo se na to da se uz knjigu posluži i kikiritika, a polemike i bure, značenje i utjecaj, uzbuđenja i zadovoljstva koje naša današnja kikiritika proizvodi grickanja su koja nam ispunjavaju vrijeme i dosadu provincijskoga kulturnog života u Hrvatskoj kao i grickanje kikirikija. U tom smislu Svlačenja značenja prepuštaju se mogućnosti da zbrojem uvrštenih tekstova demonstriraju kako možda baš i nije tako. Ili možda nekog, nekoga budućeg književnog kritičara, potaknu da više ne bude tako.
Dakako, cjelokupni je predgovor napisan pod znacima navodnika, dok književne kritike koje slijede – nisu.
Igor Gajin